Flyforsinkelse kan forekomme på både ud- og hjemrejsen. Det sker kun sjældent, men når situationen opstår, er det vores mål i samarbejde med flyselskabet og lufthavnspersonalet at gøre ventetiden så bekvem for vores gæster som muligt. Så snart vi bliver oplyst om en forsinkelse, søger vi for at videreformidle informationerne til vores gæster. Forsinkelser er ikke altid til at forudse, og der kan være tilfælde, hvor vi først oplyses om en forsinkelse meget sent i forløbet.
Husk, at en flyforsinkelse er et udtryk for, at både vi og flyselskabet lægger stor vægt på din sikkerhed.
Vi påtager os ikke udgifter eller yder godtgørelse for forsinkelser, som vi ikke har indflydelse på. Ved uforudsete forsinkelser fralægger vi os ansvaret for eventuelle udgifter til videre transport mellem lufthavnen og hjemmet.
Kompensation er reguleret af Pakkerejseloven og branchepraksis fra Pakkerejse-Ankenævnet
Kompensation ved forsinkelser på udrejsen
Corendon Danmark er ansvarlig for erstatning af tabt ferietid, hvis flyforsinkelsen overstiger 6 timer ved ankomst til rejsemålet på en rejse af 1 uges varighed eller længere.
Kompensationen er reguleret af Pakkerejseloven og praksis fra Pakkerejse-Ankenævnet:
- 6–10 timers forsinkelse: Kompensation svarende til ½ døgnandel af rejsens pris (f.eks. rejsens pris delt med 14 på en 1-uges rejse).
- 10–24 timers forsinkelse: Kompensation svarende til 1 døgnandel af rejsens pris (f.eks. rejsens pris delt med 7 på en 1-uges rejse).
- Forsinkelser over 24 timer: Erstatning vurderes fra sag til sag afhængigt af forsinkelsens længde.
Bemærk: Denne kompensation gælder kun forsinkelser på udrejsen til rejsemålet.
Kompensation ved forsinkelser på hjemrejsen
Ved flyforsinkelser på hjemrejsen ydes der ingen kompensation i henhold til Pakkerejseloven, uanset forsinkelsens længde.
Pakkerejse – Kompensation flyforsinkelse hjemrejse / Kompensation i henhold til EU-forordning 261/2004
Ved en forsinkelse på hjemrejsen udbetales der ingen kompensation i henhold til Pakkerejseloven, uanset forsinkelsens længde.
I henhold til flyforsinkelse, hvor gæsten ønsker at gøre sit krav gældende i henhold til EU-forordningen paragraf 261, skal alle krav stilles direkte til flyselskabet.
Kompensationskrav skal ske direkte til flyselskabet jf. EU-forordningen paragraf 261-04 og ikke til Corendon Danmark.